Записуємо в зошит дату та тему.
Складні речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв"язку. Опрацьовуємо параграф 29, впр. 360,362, 367,368. Переглянте відеоурок за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=4PwMDo_yUVQ
А ще готуємося до ДПА.В зошиті пишемо аудіодиктант "Перші українські книги" за цим посиланням https://www.youtube.com/watch?v=0ZreRPzi140&list=PL47_m_Ga4Aec6ETHHf3IRgqx9bejZu2NO
30.03
Повторити параграф 29, опрацювати 30, виконати самостійну роботу в зошиті
Самостійна робота
Складні речення з різними видами
сполучникового і безсполучникового зв’язку
1.Складним реченням із різними видами зв’язку є
речення
А Щоб затримати якнайдовше цвітіння,
утримуйте рослини в якомога нижчій
температурі або
принаймні на ніч виносьте до прохолодного приміщення.
Б День сонячний і
прозорий, і хочеться, щоб йому не було краю.
В Я
довго лежу і слухаю, як дзвонить у такт дзвонів степу моє серце.
Г У верховіттях
вітер колобродить, сумує стежка дичками внатрус.
2.Складне речення із
сурядним і підрядним зв’язком є речення (розділові знаки пропущено)
А Тримаючи в
руках серпа на якому вогко зблискувало сонце мати ступала над галузиною струмка
і об її ноги билось волоття трави.
Б Тут росли колючі кущі терну шипшини
та глоду красувалися й дозрівали на вітах ламкої крушини темно-червоні ягоди що
їх у народі звуть вовчими.
В Минає
літо осінь вже бреде лісів багрець торкнувся вересневий і пахне чебрецем і
листя де-не-де кружляючи лягає під дерева.
Г З вітром
шепочуться квіти пісня дзвенить про любов і над свічадом ріки місяць примарний
зійшов.
3.Складне речення з різними видами зв’язку є в рядку
А Якщо придивитися до квіточки каштана,
то можна помітити на ній барвисті плями.
Б
Хвиля більшала, проте козаки були байдужі до неї: не первина їм в море ходити.
В Тепло було й вишні цвіли рясно.
Г Дівчина,
обсипана квітами, іде, немов пливе лебедонька у воді.
4. Складне речення із сурядним, підрядним і
безсполучниковим зв’язком є в рядку
А А малі хлопці
йшли з рукавицею, у якій повно зерна: пшениці, жита, ячменю, вівса, гороху.
Б Уже травень засвітив свічки каштанів
білі, і йде в квітках весна у рідному краю, я так його люблю, що передать не в
силі в закоханих словах усю любов мою.
В Над річкою, в
чистім полі, могила чорніє; де кров текла козацькая, трава зеленіє.
Г Нині кожен має
бути людиною в людстві, щоб кожним нервом відчувати його болі і тривоги.
5. Складне
речення із сурядним, підрядним і безсполучниковим зв’язком є в рядку
А Одного весняного
ранку, коли під моїм вікном брунькував фіолетом бузок, на ранніх яблунях
розпускався рожево-білий цвіт, я вийшов з хати на подвір'я і став як зачарований,
- у саду дзвінко витьохкувала якась незнайома мені пташка.
Б Дехто і мене пізнає - догадуюсь по несподіваних
окриках позаду; чим я більше наближаюся додому, тим тяжче стає від ваги тих несподіваних
тривожних окриків.
В Удень я
здригався, коли чув за собою тінь від людини, з огидою слухав ревучі потоки
людського життя, що мчали назустріч, як дикі коні.
Г У п'ятницю, перед самою війною, сон мені
приснився: вийшла я з хати, стала на взгір'ї, а внизу наш Дніпро і Кошова
поєдналися, розкинулися, як розкидаються небеса прозові.
6. Складне речення із безсполучниковим і підрядним
зв’язком є в рядку
А
Село також у тумані, але з гори видно, як сонце прудко біжить десь із поля.
Б День той ткався і ткався із різних
настроїв, у яких переважав радісний, та
подеколи до
нього долучався і сумний.
В Так це ім’я прилипло до Івана,
пізніше письменник додав до нього прізвище
Черемшина, яке
взяв від назви річки Черемош.
Г Сиплеться, осипається листя, гнуться,
горбляться берези, плаче і посміхається крізь сльози осінь і натрушує журбу на
мою наболілу душу.
7.Складне речення з різними видами зв’язку є в рядку
А Листя не може плисти проти течії,
воно жовтіє від туги, опадає, і вода відносить його до моря.
Б
Той, хто з народом долю поділяє, від нього має щедру нагороду.
В Поети йдуть за горизонт — поезія
зостається віч-на-віч з вічністю.
Г
Одного зимового погожого дня забарабанили, заспівали дзвіночки — на нашу вулицю
ввірвалася трійка в яблуках.
8. Складне речення з різними видами зв’язку є в
рядку
А На нього чекало
багато роботи: треба було виносити з хати сіно й жолобки з-під насіння,
протерти вікна, поставити сітку, розтикати попід стелю деревій.
Б Мовчала трава, мовчало віддалік
громаддя копиць, схожих на вершників, усе потонуло в безобрійній німій тиші.
В
Я слухав рідну пісню, рідну мову, і вона лилася струмком, у якому переплелись
запахи калини, чебрецю, лепехи.
Г І на цих
високих пам’ятниках спочивають не тільки запізнілі перелітні птахи, а й,
здається, у надвечірніх сутінках дрімають обважнілі хмари.
9. Складне
речення із сурядним, підрядним і безсполучниковим зв’язком є в рядку
А Вишнево-яблуневі садки, що сьогодні
зранку були такі змерзлі, подобрішали,
потеплішали, і
село звеселіло, людські обличчя погіднішими стали.
Б Позеленіли вікна,
повітря стало бузково-синім, і верхівки тополь вигойдувались на поривчастому
вітрі.
В Дурманом
віяло з густих заростей, які двома застиглими хвилями означали нічну вулицю,
танучи в повітрі, а з обійсть долинав дух матіоли.
Г Мати брала пучками
ягоду, несла до вуст, і коли роздушувала черешню, то в кутиках уст спалахував
сік.
10. Складне речення із безсполучниковим і підрядним
зв’язком є в рядку
А
Ти до мене прийшла не із казки чи сну, і здалося мені, що стрічаю весну.
Б Рожевий пил спадав, синіло все
кругом, і коси золоті зоря вплітала в трави. В День і ніч стугоніли під вікнами
ковані колеса возів, коні кресали копитами іскри, від ходи танків тремтіла
хата.
Г Марко піднімається на підсинений
пагорб, де крізь сон зітхає кучерявий овес, і застигає на місці: од вітряка до
нього йде його Оленка з білим вузликом у руці.
11. Складне речення із сурядним і підрядним зв’язком
є в рядку
А
У сю величну хвилину тихо розгортаються кущі — і на галявину виходить Хо.
Б
Хо сидить посеред галявини, а навкруги нього панує тиша.
В
Долиною повилась річечка, наче хтось кинув нову синю стрічку на зелену траву.
Г
Межи зеленими килимами біліє гречка, неначе хто розіслав великі шматки полотна
білити на сонці, а з поля віють чудові пахощі од нестиглого зерна і польових
квіток.
12 Складне речення зі сполучниковим підрядним і безсполучниковим зв’язком є в рядку
А
Чи знайоме вам те гостре, до фізичного болю гостре почуття нудьги за рідною
країною, яким обкипає серце від довгого перебування на чужині?
Б
У такому, власне, стані блукав я одної весняної днини понад річкою Прутом.
В Але ні, се не
уява: я чую, як пісня дужчає, здіймається вгору, перекочується могутнім
грюкотом і гине тихим акордом у плюскоті зливи.
Г Не
встиг я ще й раз озирнутися гаразд, як по моїх напружених нервах ударила хвиля
рідних, близьких мені звуків.
03.04
Запис у зошити: дата, розвиток мовлення
Твір-роздум на морально-етичну тему в публіцистичному стилі ( орієнтовні теми: "Своє, рідне - своєрідне", "Як відшукати свій шлях у житті") з використанням складних безсполучникових речень.
06.04
Запис у зошити : дата,тема
Розділові знаки у складних реченнях з різними видами зв"язку
Повторити параграф 29, опрацювати 30, 31 виконати впр. 371,372,374,377,378
Запис у зошити : дата,тема
Розділові знаки у складних реченнях з різними видами зв"язку
Повторити параграф 29, опрацювати 30, 31 виконати впр. 371,372,374,377,378
Перегляньте відео урок за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=cX_Fr2hF-SA,опрацюйте параграф 32, впр. 400, 401 варіант 1, 404,405. Готуємось до тематичного оцінювання с.183-186.
13.04
Запис у робочі зошити : дата,
контрольна робота
Складнопідрядне речення. Безсполучникове речення
І варіант
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.
[1]
Стояла в селі дзвіниця.. [2] І
лунав той дзвін сумно й весело, задумливо й бурхливо, траурно, й
вогнисто на весь світ. [3] І от прийшли татари ординці. [4]
Спалили село, старих та дітей знищили, а
молодих забрали в неволю… [5] Тільки дзвіниці не вдалося їм зруйнувати, ніби
крізь землю провалилася вона.
Завдання 1─ 4 мають по
чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну
відповідь
1.Орфографічну помилку
допущено в реченні
А 1
Б
2 В
3 Г
4
2.Складнопідрядним є речення
А 2 Б
3 В
4 Г
5
3. Пунктуаційну помилку
допущено в реченні
А 2 Б
3 В
4 Г
5
4. Стиль тексту
А художній Б
розмовний
В публіцистичний Г
науковий
Завдання 5─ 12 мають по чотири варіанти відповіді,
серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
5.Складнопідрядне речення з підрядним умови
утвориться, якщо до частини У неділю
ми підемо в парк… додати
А
бо давно хочемо побачити нові ліхтарі.
Б
якщо буде сонячна погода.
В
який недавно облагородили.
Г
так що побуваємо і в зоопарку.
6. Двокрапку треба поставити в складному
безсполучниковому реченні (розділові знаки пропущено)
А
Реве Дніпро й лани широкополі медами
пахнуть колосом шумлять .
Б
Подивилась ясно заспівали скрипки.
В
Тихо в лісі тільки поскрипує веселий морозець.
Г
Бачу здалека хвиля іскриста вільно грає по синьому морю.
7.Відокремленим означенням можна замінити підрядну
частину в реченні
А Той
ворог найнебезпечніший, який видає себе за твого друга.
Б Листя,
як промочили дощі, розлазилось.
В Сонячний
промінь заломлюється, коли проходить крізь краплі води.
Г Пісня
закінчується тихо, наче буря вже кінчилася.
8. Складне речення з підрядною допустовою
частиною утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Ми прийшли в школу …вибрати
А
де мали грати у футбол.
Б
хоча не домовлялися про зустріч.
В
бо засумували за нею.
Г
у якій провчилися 10 років.
Д
де вже гуляли однокласники.
9. Укажіть безсполучникове складне речення, у якому
друга частина вказує на причину того, про що йдеться в першому реченні.
А В
душі Оксен непокоївся: весна видалася засушливою.
Б Бачу здалека:
хвиля іскриста грає вільно по синьому морю.
В Не русалонька
блукає — то дівчина ходить.
Г Се вже не раз
бувало: я на чужину йшла шукать надій…
10. Укажіть безсполучникове складне речення.
А Котились низом
ниви, стелились горбами, повні, свіжі, багаті, та все чужі.
Б Мої
дні течуть тепер серед степу, серед
долини, налитої зеленим хлібом .
В Заходило сонце,
у вузеньких хутірських вуличках стояла червона курява, усадках варилася на
триніжках вечеря, гупали об землю спілі яблука.
Г Війнув холодний
вітерець, але Юрій не відчув його дотику.
11.Двокрапку треба поставити в реченні
(розділові знаки пропущено)
А
Реве Дніпро й лани широкополі медами
пахнуть колосом шумлять .
Б
Подивилась ясно заспівали скрипки.
В
Тихо в лісі тільки поскрипує веселий морозець.
Г
Бачу до двору заходять місяць і зоря.
12. Складнопідрядне речення утвориться, якщо
серед варіантів продовження речення Сонце
гойдається в голубих висотах… вибрати
А
і зігріває все навколо.
Б
освітивши і поле, і ліс.
В
воно пускає навколо пустотливі іскорки.
Г
хоча навколо біло-біло від іскристого снігу.
ІІ рівень
Завдання 13-16
передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ,
доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
13.Установіть відповідність між видом
підрядного речення та його прикладом.
Вид речення
1 означальне
2 обставинне мети
3 обставинне допустове
4 обставинне причини
|
Приклад
А Для того, щоб стати
щасливим, треба мріяти.
Б Дім, де рано встають,
щастя не обходить.
В Світло бачиться тоді,
коли є в очах.
Г І грім, хоч мати
боялась його, любив я з дощем і вітром.
Д Вертатись пізно, бо
гра – як битва.
|
14.Установіть відповідність між видом підрядного
речення та прикладом.
Вид речення
1 означальне
2 з’ясувальне
3 обставинне умови
4 обставинне допустове
|
Приклад
А Старі люди кажуть,
що квіти люблять музику.
Б Хай воскреса старий
сонет, якщо у нім живе поет.
В Гарячі думки у боях
не зачахли, хоч смерть чатувала на кожній дорозі.
Г Вчорашнє ніби сон, що
випурхнув з очей.
Д Я стверджуюсь, я
утверждаюсь, бо я живу.
|
15.Установіть відповідність між головною й видом
можливої підрядної частини складного речення.
Головна
частина
1 Вона налаштована так,
що…
2 Вертатися пізно, бо…
3 Хазяйнує жовтень
скрізь, де…
4 Ви мені здалися
молодою, хоч…
|
Вид
підрядної частини
А обставинне міри і
ступеня
Б обставинне допустове
В причини
Г з’ясувальне
Д місця
|
16.Установіть відповідність між фрагментом
складнопідрядного речення та видом його підрядної частини
Фрагмент речення
1 …повернувся,
незважаючи на те що…
2 …перестрахувалася,
для того щоб…
3 …ударив так, що…
4 …заспокоївся,
бо…
|
Вид підрядної частини
А з’ясувальна
Б обставинна мети
В обставинна способу
дії
Г обставинна причини
Д обставинна допустова
|
ІІІ рівень
17.Запишіть речення, розставивши пропущені
розділові знаки. Підкресліть члени
речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте загальну
характеристику всій конструкції, накресліть схему речення.
Коли в скрутну хвилину люди не
плачуть а сміються вони проти будь-якого ворога дужчі.
17.04
Опрацюйте параграф 34, виконайте вправи 416, 417, 420. Щоб повторити вивчений матеріал перегляньте відеоурок за посиланням https://uroky.com.ua/bezspoluchnykove-skladne-rechennja-ta-rozdilovi-znaky-v-nomu/
24.04
Опрацюйте в підручнику тему 14 на с. 246-248, робите запис у зошити: дата, розвиток мовлення. Виконуєте вправу 521,522. На повторення вивченого матеріалу перегляньте відеоурок за посиланням https://uroky.com.ua/skladnopidrjadne-rechennja/
27.04.
Опрацювати параграф 35, впр.424 (усно) ,426,429(письмово). Щоб пригадати вивчений матеріал подивіться відеоурок за цим посиланням https://uroky.com.ua/skladni-rechennja-z-riznymy-vydamy-spoluch-i-bezspoluch-zvjazku/
04.05.
Напишіть твір-роздум у публіцистичному стилі на одну з тем: «Що таке доброчинність і чим її виміряти?», «Творити добро – це просто», «Із чого починається милосердя?», «Уміння співпереживати – місток між людьми». Пишите в робочі зошити, обсяг твору 2,5 - 3 ст.
П"ятниця 08.05
Тема уроку: Розвиток мовлення. Конспект сприйнятого на слух науково-навчального тексту.
Опрацюйте параграф 34, виконайте вправи 416, 417, 420. Щоб повторити вивчений матеріал перегляньте відеоурок за посиланням https://uroky.com.ua/bezspoluchnykove-skladne-rechennja-ta-rozdilovi-znaky-v-nomu/
24.04
Опрацюйте в підручнику тему 14 на с. 246-248, робите запис у зошити: дата, розвиток мовлення. Виконуєте вправу 521,522. На повторення вивченого матеріалу перегляньте відеоурок за посиланням https://uroky.com.ua/skladnopidrjadne-rechennja/
27.04.
Опрацювати параграф 35, впр.424 (усно) ,426,429(письмово). Щоб пригадати вивчений матеріал подивіться відеоурок за цим посиланням https://uroky.com.ua/skladni-rechennja-z-riznymy-vydamy-spoluch-i-bezspoluch-zvjazku/
04.05.
Напишіть твір-роздум у публіцистичному стилі на одну з тем: «Що таке доброчинність і чим її виміряти?», «Творити добро – це просто», «Із чого починається милосердя?», «Уміння співпереживати – місток між людьми». Пишите в робочі зошити, обсяг твору 2,5 - 3 ст.
П"ятниця 08.05
Тема уроку: Розвиток мовлення. Конспект сприйнятого на слух науково-навчального тексту.
- Опрацювати теоретичний матеріал на ст. 248
- Ознайомитися з пам'яткою "Як скласти конспект сприйнятого на слух науково-навчального тексту " на ст.249.
- Виконати впр. 523(скласти й записати конспект поданого тексту).
- Д/З впр. 524
П"ятниця 15.05
Контрольний диктант. Писати у ваших робочих зошитах. Спишіть текст, уставте пропущені орфограми, розставте розділові знаки, оберіть правильне написання: велику чи малу літеру, разом,окремо або через дефіс.
18.05
Опрацювати параграф 36,впр.433 (усно),435,437, виконайте тестові завдання вправи
447 (письмово).
22.05
Контрольна робота .
Складне речення з
різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку. Текст як одиниця
мовлення й продукт мовленнєвої діяльності
І варіант
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 6.
[1] Своєрідним
жіночим оберегом в Україні завжди був віночок. [2] Його
виплітали з різних квітів від весни до осені. [3] Останнім у році був віночок
із золотавого кленового листя. [4] До вінка впліталося багато різних квітів з
лікарськими властивостями: ружа і
деревій, безсмертник і любисток, волошка
і ромашка, незабудка і цвіт калини. [5] Почесне місце у вінку належало деревію.
[6] Трав’янисту рослину ще називають
деревцем. [7] Його насіння розносить вітер на велику відстань. [8] Воно
невибагливе до навколишнього середовища.
[9] Деревій є символом
нескореності у вінку.
Завдання 1─ 6 мають по
чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну
відповідь
1. Стиль тексту
А художній Б
розмовний
В публіцистичний Г
науковий
2.За типом мовлення
текст є
А описом
з елементами розповіді
Б розповіддю
з елементами роздуму
В розповіддю
Г описом
3.Засобом міжфразового
зв’язку 1 і 2 речення є
А синонім Б спільнокореневе
слово
В сполучник Г займенник
4.Засобом міжфразового
зв’язку 5 і 6 речення є
А синонім Б
спільнокореневе слово
В сполучник Г
займенник
5. У ССЦ речення поєднані
А ланцюжковим
зв’язком Б
паралельним зв’язком
В ланцюжковим
і паралельним
6. Тематичним реченням є
А 1 Б
3
В 4 Г
9
Завдання 7─ 10 мають по чотири варіанти відповіді,
серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
ІІ рівень
7.Складне речення з різними видами зв’язку є в рядку
А Якщо придивитися до квіточки каштана,
то можна помітити на ній барвисті плями.
Б
Щодалі хвиля більшала, проте козаки були байдужі до неї: не первина їм в море
ходити.
В Я довго лежу і слухаю, як дзвонить у
такт дзвонів степу моє серце.
Г У
верховіттях вітер колобродить, сумує стежка дичками внатрус.
8. Складне речення із
сурядним, підрядним і безсполучниковим зв’язком є в рядку
А А малі хлопці
йшли з рукавицею, у якій повно зерна: пшениці, жита, ячменю, вівса, гороху.
Б Уже травень засвітив свічки каштанів
білі, і йде в квітках весна у рідному краю, я так його люблю, що передать не в
силі в закоханих словах усю любов мою.
В Над річкою, в
чистім полі, могила чорніє; де кров текла козацькая, трава зеленіє.
Г Нині кожен має
бути людиною в людстві, щоб кожним нервом відчувати його болі і тривоги.
9. Складне
речення із сурядним, підрядним і безсполучниковим зв’язком є в рядку
А Одного весняного
ранку, коли під моїм вікном брунькував фіолетом бузок і на ранніх яблунях
розпускався рожево-білий цвіт, я вийшов з хати на подвір'я і став як
зачарований, - у саду дзвінко витьохкувала якась незнайома мені пташка.
Б Дехто і мене пізнає - догадуюсь по несподіваних
окриках позаду; чим я більше наближаюся додому, тим тяжче стає від ваги тих несподіваних
тривожних окриків.
В Удень я
здригався, коли чув за собою тінь від людини, з огидою слухав ревучі потоки
людського життя, що мчали назустріч, як дикі коні.
Г У п'ятницю, перед самою війною, сон мені
приснився: вийшла я з хати, стала на взгір'ї, а внизу наш Дніпро і Кошова
поєдналися, розкинулися, як небеса прозові.
10. Складне речення із безсполучниковим і підрядним
зв’язком є в рядку
А
Село також у тумані, але з гори видно, як сонце прудко біжить десь із поля.
Б День той ткався і ткався із різних
настроїв, у яких переважав радісний, та
подеколи до
нього долучався і сумний.
В Так це ім’я прилипло до Івана,
пізніше письменник додав до нього прізвище
Черемшина, яке
взяв від назви річки Черемош.
Г Сиплеться, осипається листя, гнуться,
горбляться берези, плаче і посміхається крізь сльози осінь і натрушує журбу на
мою наболілу душу.
Завдання 11-14
передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ,
доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
11.Установіть відповідність між видом речення та
прикладом.
Вид
речення
1 складносурядне
2 складнопідрядне
3 безсполучникове
4 складне з різними
видами зв’язку
|
Приклад
А Синіє ранок, і роса
горить, до хвилі хвиля ще не гомонить.
Б Там завжди перемога,
де панує згода.
В І серце болем
стрепенуло, і дивним подихом війнуло над неостудженим чолом.
Г Мовчить просіка,
наосліп єднаючи верховіття беріз.
Д Глянув на море –
серце стиснулося від страху.
|
12. Установіть відповідність між видом складного
речення та його прикладом.
Вид
речення
1 складносурядне
2 складнопідрядне
3 безсполучникове
4 складне з різними
видами зв’язку
|
Приклад
А Не говори печальними
очима те, що бояться вимовить слова.
Б Діти плачуть, і
плачуть дерева.
В Дні минають – і
лік їх загубиш, бо зробилися ночі
малі.
Г Жовті квіти, як
важкі піски, осипаються.
Д Люди до неї говорять — не чує, не слухає.
|
13.Установити
відповідність між складними синтаксичними конструкціями і кількістю умовно
простих речень, що входять до складу їх.
1 Ще кожна нить дзвенить промінням в небі, вогнем зеленим грає верховіть,
іще поезія гостить у тебе, як на весіллі молодість гостить.
2 На вогонь можна дивитися нескінченно й щоразу бачити в ньому щось нове,
але потім настає мить, коли вже ні про що не думаєш, коли просто дивишся й не
знаєш, що з тобою.
3Те єднання землі й неба щемить у грудях тривогою
вічності, людина відчуває себе новонародженою перед красою життя, і сяйво
добра освічує їй душу.
4 Разом з лелеками приходила весна, земля прокидалася
й виповнювалася знову безліччю істот: жаби кумкали, жайворонки вимірювали
піснями височінь неба, бджоли стрімко проносилися над головою, а джмелі
особливо довірливо щось проказували до розцвіченої кропивки.
|
А 3
Б 4
В 5
Г 6
Д 7
|
14. Установіть відповідність між складними синтаксичними конструкціями та їх типами
1 сурядний і підрядний зв'язок
2 безсполучниковий
і підрядний зв'язок
3 безсполучниковий і сурядний зв'язок
4 безсполучниковий, сурядний і підрядний зв'язок
|
А Яблуня гупнула яблуком, зітхнув спросоння
татарський брід, а з хмари ошелешено вискочив місяць, і на подвір'ї ожили
чорнобривці, кущі жоржин і глечики, що скапували на землю росу.
Б У весняному,
срібному небі виграють жайвори, а я стою в малиннику на місці солов'їної
вишні і, примруживши очі, дивлюся в небесну глибінь, згадуючи солов'я,
якого в дитинстві наполохав.
В Спросоння озвалися качки, скинулася риба, пропливла
купина, од якої повіяло татарським зіллям.
Г Є в таку
пору бентежна єдність між людиною й тишею природи; природа думає про вічний
перепочинок людини, а та - про завтрашній день
Д Свого часу академік Сахаров попереджав, що існує
цілий ряд ознак, які вказують на те, що з другої половини ХХ століття людство
вступає в критичний і відповідальний період своєї історії.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар